Ferrari väljer Kaspersky Lab för IT-säkerhet

23 apr 2013

Kaspersky Lab, som sedan tidigare är officiell sponsor till F1-teamet Scuderia Ferrari, blir utvald leverantör av IT-säkerhetslösningar till Ferrari.

Kaspersky Lab har sponsrat Ferrari sedan 2010 och samarbetet har vuxit för varje år. Nu har företagen ingått ett femårigt avtal som innebär att Kaspersky Lab kommer att leverera heltäckande klientsäkerhetslösningar till Ferrari.

I samarbete med Ferraris informations- och kommunikationsavdelning har Kaspersky Lab tagit fram en skräddarsydd klientlösning anpassad efter Ferraris specifika behov. Lösningen installeras nu på runt 4000 datorer och kommer under nästa år att installeras på ytterligare enheter, som surfplattor och smarta mobiler, med målet att omfatta hela Ferraris applikationslandskap. Lösningen kommer att installera även på datorer som kontrollerar produktionslinjer.
Ferrari har infört striktare krav kring IT-säkerhet för att skydda sina produktionsprocesser och för att säkerställa förarnas säkerhet under loppen. Den lösning som Kaspersky Lab har utvecklat kombinerar användarvänlighet med total kontroll över komplexa system.

För mer information läs det engelska pressmeddelandet här.