Kaspersky Lab weer ‘Leider’ in Gartner Magic Quadrant

27 jan 2014

Kaspersky Lab is voor het derde jaar op rij benoemd tot ’Leider’ in het Gartner 2014 Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms*. Voor Kaspersky Lab bevestigt de eervolle benoeming opnieuw dat het bedrijf tot de topleveranciers van endpoint-beveiligingsoplossingen behoort.

Het Gartner Magic Quadrant is een jaarlijks marktonderzoeksrapport, gebaseerd op een uitgebreide analyse van de endpoint-beveiligingsplatformen van achttien IT-beveiligingsleveranciers. Bedrijven die leveranciers en producten in de IT-beveiligingsbranche willen vergelijken, kunnen het rapport gebruiken als benchmark. Daarmee kan het een belangrijke rol spelen bij aankoopbeslissingen over de hele wereld. Gartner beoordeelt leveranciers op twee gebieden: ‘compleetheid van visie’ en ‘uitvoerend vermogen’. Bij de ‘compleetheid van visie’ wordt naar acht criteria gekeken: marktinzicht, marketingstrategie, verkoopstrategie, aanbodstrategie, bedrijfsmodel, verticale/branchestrategie, innovatie en internationale aanwezigheid. De criteria voor ‘uitvoerend vermogen’ zijn onder meer: algemene vitaliteit van het bedrijf, de mate waarin het inspeelt op de markt, operationele processen, uitvoering van de verkoop/prijsbeleid, uitvoering van de marketing en klantervaringen.

Het Magic Quadrant verdeelt de leveranciers die aan het onderzoek deelnemen in vier groepen: ‘Leiders’, ‘Uitdagers’, ‘Visionairs’ en ‘Nichespelers’. Leiders zijn bedrijven die laten zien dat ze zowel qua uitvoering als qua visie vooruitstrevend zijn en veel inspanningen leveren. De mogelijkheden die ze bieden voor malware-beveiliging, databeveiliging en beheer, leggen de lat hoger voor alle producten op de markt en bepalen de richting die de branche uitgaat. Op basis van deze criteria plaatste Kaspersky Lab zich voor het derde opeenvolgende jaar in de leidersgroep. Het bedrijf verbetert zijn positie in het Magic Quadrant verder en neemt in het leiderskwadrant de op een na hoogste positie in als het gaat om ‘compleetheid van visie’.

Het vlaggenschip onder de beveiligingsoplossingen van Kaspersky – Kaspersky Endpoint Security for Business – wordt door bedrijven en IT-leiders erkend als een oplossing die niet alleen snel en nauwkeurig malware detecteert, maar ook verschillende tools voor client management integreert in één managementconsole. Het gaat om functies voor beveiligingsbeheer zoals kwetsbaarheidsanalyses, patchbeheer, applicatie-inventarisatie, applicatiecontrole, MDM en centraal beheerde encryptie op bestands- en schijfniveau, met preboot-authentisering voor harde schijven en verwisselbare apparatuur.

In een reactie op de uitkomsten van het recente Gartner-rapport, zegt Nikolay Grebennikov, Chief Technology Officer van Kaspersky Lab: “Wij streven naar een veilige cyberspace door onze klanten optimale bescherming te bieden. Onze huidige positie in het Gartner Magic Quadrant laat zien dat we op de juiste weg zijn. Dit is een geweldige prestatie en toont aan dat onze langetermijnstrategie om sterk te investeren in technologieën en expertise zeer goede resultaten blijven opleveren. Het is voor ons een grote stimulans dat onze inspanningen worden erkend door het toonaangevende IT-marktonderzoeksbureau.”

Het Gartner Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms is hier beschikbaar.

Lees voor meer informatie de blogpost op de Kaspersky Business blog: http://business.kaspersky.com/up-and-to-the-right/.

*Gartner, Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms, Peter Firstbrook, John Girard, Neil MacDonald, 8 januari 2014.

DEZE PAGINA DELEN