Kaspersky Endpoint Security for Business biedt geavanceerd beveiligingsplatform om complexe en consumerized IT-systemen beter te helpen beveiligen

31 jan 2013

Utrecht, 31 januari 2013 - Kaspersky Lab introduceert vandaag de nieuwste editie van zijn zakelijke beveiligingsplatform, Kaspersky Endpoint Security for Business. Deze oplossing, voorzien van een reeks nieuwe en verbeterde functies, biedt IT-beheerders één geïntegreerd platform, dat hen helpt nieuwe en onverwachte kwetsbaarheden ten gevolge van steeds complexere IT-systemen te beschermen.

De beveiligingsexperts van Kaspersky Lab detecteren, analyseren en reageren dagelijks op 200.000 nieuwe kwaadaardige programma's, een flinke stijging vergeleken met de 70.000 van een jaar geleden. Deze explosieve groei stelt immense eisen aan IT-teams die de grootste moeite hebben om de nieuwste technologieën te implementeren in hun activiteiten, en zich aan te passen aan trends zoals een groeiend aantal zowel bedrijfsmatige als persoonlijke apparaten in hun netwerken, mobiliteit, en hard- en softwarematige heterogeniteit.

Kaspersky Endpoint Security for Business is volledig ontwikkeld om dergelijke uitdagingen aan te pakken; om de meest diepgaande bescherming te bieden tegen malware en cybercriminaliteit en om kleine, middelgrote en grote bedrijven te beveiligen tegen de veiligheidsrisico's van de nieuwste zakelijke trends; tegelijkertijd is het  eenvoudig te implementeren en te beheren.

Belangrijke kenmerken van Kaspersky Lab Endpoint for Business zijn onder andere:

• Mobiele beveiliging en apparaatbeheer - Kaspersky Lab laat beheerders data beveiligen en beschermen, zelfs op de eigen smartphones en tablets van werknemers. De beveiliging van mobiele apparaten kan op afstand worden ingezet door middel van gecentraliseerd Mobile Device Management (MDM).

• Codering van data - Beveiliging van afzonderlijke bestanden, mappen of volledige schijven via Advanced Encryption Standard (AES) 256-bit encryptie zorgt ervoor dat informatie veilig blijft in geval van verlies of diefstal van het apparaat. Kaspersky Lab's nieuwe encryptietechnologie kan ook worden toegepast op randapparatuur, verwisselbare schijven, bestanden en mappen en is transparant voor gebruikers en applicaties, terwijl de gegevens onleesbaar zijn voor cybercriminelen.

• Endpointbeheertools - Kaspersky Endpoint Security for Business is ontworpen om het gebruik van applicaties te controleren door middel van beveiligingsbeleid en dynamische whitelisting. Beheerders kunnen ook een aangepast beveiligingsbeleid creëren voor verwisselbare opslagapparaten, USB-opslagapparaten en printers. Ook kunnen zij een webbeleid creëren voor op de apparatuur zelf om ervoor te zorgen dat gebruikers veilig surfen op het internet, zowel op het bedrijfsnetwerk als thuis.

• Systeembeheertools - De reeks nieuwe hulpmiddelen voor systeemconfiguratie, implementatie en management in Kaspersky Endpoint Security for Business maakt tijdrovende IT-taken zoals besturingssysteeminstallatie, netwerkinventarisatie, systeemprovisioning, beheer op afstand, netwerktoegangscontrole en licentiebeheer zowel sneller als minder complex. Geautomatiseerd scannen naar kwetsbaarheden en patch management zorgen ervoor dat gebruikers en beheerders altijd up-to-date zijn en volledig worden geïnformeerd over kritieke beveiligingsblootstellingen.

• Security Center - Bovendien kan elk aspect van Kaspersky Lab’s beveiliging voor endpoint, file server en virtuele infrastructuur worden bestuurd vanuit de krachtige beheerconsole, Kaspersky Lab’s Security Center.

• Toonaangevende anti-malware - Kaspersky Lab's mix van lokale, proactieve en cloud-gebaseerde methoden voor het opsporen van malware beschermt gebruikers tegen de nieuwste dreigingen. De uitmuntende prestaties in diverse onafhankelijke evaluaties en tests leverden het bedrijf enkele van de hoogste onderscheidingen* in de branche op.

"De trend Bring Your Own Device (BYOD), mobiel en telewerken en het toenemende aantal besturingssystemen en platforms resulteren in een heterogeen IT-landschap vol kwetsbaarheden dat arbeidsintensief is om in stand te houden", zegt Martijn van Lom, General Manager Kaspersky Lab Benelux and Nordic. "Kaspersky Endpoint Security for Business is ontworpen om deze IT-realiteit aan te pakken. Het is een enkel, geïntegreerd platform waarmee IT-beheerders alle systemen en endpoints in het netwerk overzien, controleren en beschermen, of het nu gaat om een PC in de hal, een virtuele machine in een ander kantoor, of een smartphone die is achtergelaten in de trein."

"Kaspersky Lab is in de loop der jaren gestaag gegroeid, zowel qua verkoopcijfers als technische mogelijkheden," zegt Charles Kolodgy, Research Vice President - Secure Products, IDC. "De revisie van het Endpoint Security-aanbod van het bedrijf, vorig jaar, was een teken dat Kaspersky Lab klaar was om de strijd aan te gaan om deals van elke grootte. Door kritieke mogelijkheden aan te bieden zoals encryptie, mobiele bescherming en volledig systeembeveiligingsbeheer, is Kaspersky Lab klaar om mee te dingen tijdens vrijwel alle aankoopoverwegingen."

Kaspersky Endpoint Security for Business is verkrijgbaar in modulaire en schaalbare bundels, ontworpen om te voldoen aan een breed scala aan bedrijfsbehoeften en budgetten. Voor meer informatie hierover zie: http://www.kaspersky.com/nl/business-security.

* In hun eindejaars prestatierapport 2012 gaf AV-Comparatives Kaspersky Lab voor het tweede opeenvolgende jaar de hoogste totaalscore in de "Product van het Jaar" tests. AV-Test bekroonde Kaspersky Endpoint Security ook met de Best Protection Award en Best Repair Award 2012.

DEZE PAGINA DELEN