Kaspersky Lab lanceert nieuwe beveiliging via cloud om bedrijven te beschermen tegen dreigingen via email en internet

13 dec 2011

Kaspersky Hosted Security biedt 'eerste verdedigingslinie' waar channel-partners op kunnen bouwen om de relatie met hun klanten te verstevigen

Kleine en middelgrote ondernemingen kunnen het lastig vinden om de nieuwste IT-beveiligingsproblemen te begrijpen en daarop in te spelen, zeker nu online bedreigingen van tegenwoordig zich zo snel ontwikkelen. Bedrijven veranderen constant, waardoor ook hun operations steeds complexer kan worden. Dit heeft op zijn beurt weer invloed op de IT-beveiliging. Kaspersky Lab lanceert een nieuwe editie van Kaspersky Hosted Security om channel-partners te helpen bij de ondersteuning van kleinere bedrijven in de aanpak van trends zoals het toenemende gebruik van mobiele apparaten, sociale media, cloud computing en virtualisatie.

Malware en virussen zijn de grootste plaag voor bedrijven - ongeacht de omvang van het bedrijf of de sector waarin ze opereren - gevolgd door spam en phishing-aanvallen. Experts van Kaspersky Lab ontdekken dagelijks meer dan 70.000 unieke vormen van malware. Een bedrijf beschermen tegen zulke web- en emaildreigingen is een grote uitdaging, zeker voor kleinere bedrijven die meestal niet de benodigde IT-expertise in huis hebben. Een op cloud gebaseerde oplossing zoals Kaspersky Hosted Security is een ideale optie voor deze bedrijven, omdat het geen investering vereist in IT-infrastructuur of -apparatuur. Ook zijn er geen extra vaardigheden vereist en kan de beveiliging omhoog of omlaag worden bijgesteld om goed aan te sluiten op wat het bedrijf nodig heeft.

Voor channel-partners biedt het vernieuwde Kaspersky Hosted Security een kostbesparende oplossing met een sterke business case, die eenvoudig is te verkopen, in te stellen en te ondersteunen. Het komt met een service level agreement die gegarandeerd wordt door Kaspersky Lab en biedt daarom een vrijwel risicoloos platform voor 'added-value'-services en consultancy omtrent bijvoorbeeld beveiliging van gateways, servers en endpoints.

"We zijn zeer verheugd om met de lancering van deze nieuwe versie van Kaspersky Hosted Security in te spelen op een groeiende vraag onder bedrijven," zegt Ilijana Vavan, Senior Vice President Corporate Sales Europe bij Kaspersky Lab. "Zolang online bedreigingen blijven toenemen, zijn kleinere bedrijven even kwetsbaar als hun grote equivalenten. Ze beschikken echter niet over dezelfde budgetten om te kunnen investeren in dure beveiliging. De nieuwe editie van Kaspersky Hosted Security is volledig herbouwd om kleine en middelgrote ondernemingen en hun vertrouwde channel-partners een krachtige verdedigingslinie te bieden in web- en e-mailbeveiliging."

Kaspersky Hosted Security is opgebouwd uit twee modules: Kaspersky Hosted Email Security en Kaspersky Hosted Web Security.

Kaspersky Hosted Email Security biedt constante en betrouwbare bescherming tegen malware via e-mail, spam en phishing-mails door aanvallen te blokkeren in de cloud met minimale impact op IT-infrastructuur en eindgebruikers. Het verzekert continuïteit wanneer servers van het bedrijf falen en beschermt tegen mail server overload. De oplossing voorkomt gevaarlijke Denial of Service (DoS)-aanvallen en Directory Harvest Attacks (DHA), en maakt het bedrijven mogelijk om hun e-mailbeveiligingsbeleid kracht bij te zetten door attachments te monitoren. E-maildata is beschermd volgens de wettelijke eisen en wordt verwerkt op een van de zeer veilige, gecertificeerde datalocaties van Kaspersky Lab in Europa.

Kaspersky Hosted Web Security combineert webbeveiliging en webfiltering in een enkele dienst en beschermt daarmee het zakelijke netwerk tegen malware en spyware die via internet binnenkomen. Het biedt bedrijven een platform om inkomende en uitgaande communicatie te controleren en om een internetbeleid in te stellen voor werknemers. Het beschermt tegen ongewenste en gevaarlijke webcontent, optimaliseert het netwerk door opstopping van bandbreedte tegen te gaan, beschermt werknemers die op afstand werken en roamen en creëert uitgebreide rapporten.

Voor meer informatie: http://www.kaspersky.com/nl/hosted_security.