Kaspersky Internet Security 2010 krijgt van de Consumentenbond het predikaat ‘Beste Koop’

06 sep 2010

Utrecht, 6 september 2010 - De Consumentenbond heeft het beveiligingspakket Kaspersky Internet Security 2010 voor Windows bestempeld tot 'Beste Koop'. De Consumentenbond testte twaalf betaalde en zes gratis beveiligingsprogramma's voor Windows. Kaspersky Internet Security 2010 kwam daarbij - samen met BitDefender Internet Security 2010 - als beste keuze uit de bus. De consumentenbond beoordeelde de diverse beveiligingspakketten aan de hand van elf criteria, waaronder de sterkte van de beveiliging, gebruiksgemak en prijs.

Kaspersky Internet Security 2010 beschikt volgens de Consumentenbond over goede malwareherkenning en een sterke firewall. Ook is het pakket gemakkelijk te installeren, te gebruiken en te updaten. De beveiligingssoftware is in het Nederlands verkrijgbaar.

Martijn van Lom, nieuwe Managing Director Benelux Kaspersky Lab is erg tevreden met dit resultaat. "Wij doen er alles aan om een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk beveiligingsproduct te ontwikkelen. Bij iedere release proberen wij de bestaande security suite op deze punten te overtreffen en met een ijzersterk beveiligingspakket te komen. Deze beoordeling door de Consumentenbond is voor ons een bevestiging dat wij een goed product in de markt hebben gezet. Op dit resultaat zijn wij dan ook erg trots."

Vorige week introduceerde Kaspersky Lab zijn nieuwste versie van de security suite, Kaspersky Internet Security 2011. Deze release is gebaseerd op de door Consumentenbond bekroonde Kaspersky Internet Security 2010 en verkrijgbaar voor 1, 3 of 5 PC's met een looptijd van 1 of 2 jaar*. Voor meer informatie zie: www.kaspersky.com/nl/kaspersky_internet_security.

Over Kaspersky Lab

Kaspersky Lab, opgericht in 1997, is een internationaal softwarebedrijf dat geavanceerde oplossingen levert voor de beveiliging van bedrijfs- en thuisnetwerken tegen internetgerelateerde risico's als virussen, spam, hackers, crimeware, malware en spyware. De door Kaspersky ontwikkelde technologie wordt wereldwijd toegepast in producten en diensten van vooraanstaande IT-securitybedrijven.

Het hoofdkantoor van Kaspersky Lab is gevestigd in Moskou, Rusland. Daarnaast heeft het bedrijf regionale kantoren in onder andere de Benelux, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Polen, Roemenië, China, Japan, Zuid-Korea en de Verenigde Staten plus een wereldwijd netwerk van ruim vijfhonderd partners.

Voor meer informatie zie www.kaspersky.com/nl of www.viruslist.com voor het laatste nieuws over internetbeveiliging, alerts, analyses en nieuws, inclusief Kaspersky Virus Scanner.

Kaspersky Lab

Elke Wößner