Kraftig vækst hos Kaspersky Lab

05 apr 2011

Antivirus nyheder

2010 var et særdeles godt år for det russiske IT-sikkerhedsfirma Kaspersky Lab. Selskabet, der udvikler og producerer antivirusprogrammer til virksomheder og private forbrugere, oplevede i 2010 stor vækst i alle regioner. Således steg selskabets omsætning med 38 pct. til over 500 millioner US-dollars. Kaspersky Lab er dermed på vej til at blive blandt verdens tre største udbydere af IT-sikkerhedsløsninger.

De mest fremgangsrige regioner i 2010 for Kaspersky Lab var: Europa, hvor selskabets omsætning steg med 16 pct. og udgjorde 218 millioner US-dollars, mens USA og landene i Nord-og Sydamerika steg med 68 pct., svarende til en omsætning på 134 millioner US-dollars. Asien oplevede den mest dramatiske vækst på samlet set 111 pct., hvilket svarer til 55 millioner US-dollars.

”Vi er tættere på end nogensinde. Væksten i 2010 har gjort, at vi snart er blandt verdens tre største udbydere af IT-sikkerhedsløsninger på det globale marked,” siger Eugene Kaspersky, øverste chef for og medstifter af Kaspersky Lab.

Som følge af 2010-resultatet har Kaspersky Lab foretaget en række organisatoriske ændringer, der skal geare organisationen til yderligere at optimere salget. ”På den måde forventer vi at nå vores mål om at blive en af de tre største aktører på det globale marked ved udgangen af 2011,” siger Eugene Kaspersky.

Besøg Kaspersky Labs Newsroom og få billeder i høj opløsning her.

Om Kaspersky Lab

Kaspersky Lab er blandt verdens førende inden for beskyttelse mod it-sikkerhedstrusler såsom vira, spyware, malware, hacking, phishing og spam. Kaspersky Labs produkter leverer overlegen beskyttelse qua høj sporingsrate samt markedets hurtigste responstid på it-angreb for slutbrugere, SMV’ere, store virksomheder og mobile enheder. Kaspersky Labs teknologi bliver også brugt verden over af førende it-sikkerhedsleverandører i forskellige produkter og services. Læs mere om Kaspersky Lab på www.kaspersky.com og www.kaspersky.dk. For de seneste nyheder om antivirus, anti-spyware, anti-spam og andre spørgsmål og trends inden for it-sikkerhed, besøg www.securelist.com.

For mere information om Kaspersky Lab, kontakt:

Toke Mølgaard
Kommunikationsrådgiver for Kaspersky Lab
Discus Communications
E-mail: t.molgaard@discus-communications.dk

Denne pressemeddelelse er udsendt på vegne af Kaspersky Lab af Discus Communications.

Copyright © 1997 - 2014 Kaspersky Lab.

Alle rettigheder forbeholdes. Branchens førende antivirussoftware.