33-årig power woman krydser Sydpolen alene

02 nov 2011

Antivirus nyheder

København 02.11.11 – Den britiske eventyrer Felicity Aston vil som den første kvinde i verden krydse Antarktis alene. På ski, på 70 dage og igennem 1700 kilometer barsk natur. Følg hendes tur fra midten af november til slutningen af januar.

Der er de modige. Så er der vovehalsene. Og endelig er der en særlig kategori af mennesker, som trodser al fornuft og bare kaster sig ud i eventyr, fordi de ikke kan lade være. Den britiske kvinde og opdagelsesrejsende Felicity Aston (33 år) tilhører sidste gruppe.

Ligesom danske Bettina Aller gjorde det på sine gentagne ekspeditioner til Nordpolen, har Felicity Aston før trodset de sædvanlige fordomme mod kvinders manglende fysik og udholdenhed. Hun har tidligere ført et hold af kvinder over Indlandsisen på Grønland, søgt efter meteorkratere i Quebec samt stået på ski langs en frossen flod i Sibirien. Derudover stod Felicity Aston i 2009 i spidsen for den såkaldte Kaspersky Lab Commonwealth Antarctic Expedition, hvor otte kvinder fra henholdsvis Brunei, Cypern, Ghana, Indien, Jamaica, Singapore, New Zealand og Storbritannien tog en 911kilometer og 38 dage lang skitur til Sydpolen.

“Ikke at have et hold omkring mig denne gang til at holde gejsten og motivationen oppe, virker umiddelbart lidt skræmmende. Men på samme tid er der noget helt vidunderligt simpelt ved at være alene. Jeg har brugt år på at blive klogere på, hvad der skaber en god holdånd, og hvad det kræver for at blive en god leder. Denne tur kommer til at handle om, hvad der holder folk oppe, når livet bliver svært. Hvor energien kommer fra til at blive ved,” siger Felicity Aston og tilføjer:

“Og selvom jeg er fysisk alene, er jeg ikke alene i ånden. Jeg har en fantastisk opbakning hjemmefra – ikke mindst fra min Kaspersky Lab-familie, som sponserer mig endnu engang på denne ekspedition.”

Følg Felicity Astons eventyr

Felicity Astons rute går bl.a. gennem de Transantarktiske Bjerge på en rute, som aldrig nogensinde tidligere er blevet krydset på ski. Felicity begynder turen med at flyve til base camp i Chile, hvorefter hun bliver transporteret til Ross Ice Shelf og kysten af Antarktis. Efter de 70 dages strabadser skal Felicity Aston den 26. januar 2012 efter planen flyve tilbage til Chile og derefter til Storbritannien til hyldest og heltemodtagelse.

Følg med i og støt Felicity på hendes tur via:

Deltag i konkurrencen på Facebook og vind en tablet:

Om Kaspersky Lab

Kaspersky Lab er blandt verdens førende inden for beskyttelse mod it-sikkerhedstrusler såsom vira, spyware, crimeware, hacking, phishing og spam. Kaspersky Labs produkter leverer overlegen beskyttelse qua høj sporingsrate samt markedets hurtigste responstid på it-angreb for slutbrugere, SMV’ere, store virksomheder og mobile enheder. Kaspersky Labs teknologi bliver også brugt verden over af førende it-sikkerhedsleverandører i forskellige produkter og services.

Læs mere om Kaspersky Lab på www.kaspersky.com og www.kaspersky.dk. For de seneste nyheder om antivirus, anti-spyware, anti-spam og andre spørgsmål og trends inden for it-sikkerhed, besøg www.viruslist.com.

For mere information om Kaspersky Lab, kontakt:

Jakob Damgaard Lund
PR-konsulent for Kaspersky Lab
Discus Communications
E-mail: j.lund@discus-communications.dk

Copyright © 1997 - 2014 Kaspersky Lab.

Alle rettigheder forbeholdes. Branchens førende antivirussoftware.